Sabtu, 10 Januari 2009

Biawak ubah sejarah Galapagos

kosmo online
SANTIAGO, Chile - Seekor biawak unik berwarna merah jambu yang muncul di kepulauan Galapagos bakal mengubah semula sejarah evolusi haiwan eksotik di pulau Pasifik itu.
Dinamakan sebagai Rosada, spesies iguana itu dipercayai hilang semasa saintis Charles Darwin melawat Galapagos pada 1835 yang kemudian mencetuskan kontroversi melalui teori asal usul manusia.
Penyelidik dalam laporannya kepada jurnal Proceedings National Academy of Sciences (PNAS) mendakwa, Rosada terpisah daripada kumpulan spesiesnya 5.7 juta tahun dahulu.
Saintis menganggarkan kurang 100 ekor haiwan itu yang masih hidup secara misteri sekali gus membuka lembaran baru bagi memperbetulkan semula sejarah evolusi manusia oleh Darwin. - Agensi


(Telah jelas dan nyata bahawa manusia pertama ialah Adam as yang dicipta oleh Allah SWT dari tanah. Adam as telah dibekalkan ilmu pengetahuan oleh Allah SWT tentang perkara yang ada dalam dunia hatta cara peribadatan. Teori yang mengatakan manusia berasal daripada beruk, manusia zaman awal jahil -tidak mengetahui tentang sesuatu- adalah karut)

0 ulasan:

Selamat Tahun Baru 1431H/2010M