Khamis, 1 Januari 2009

BAHANA TAHUN BARU

KES 1
KUANTAN - "Bagaikan sudah jadi trend remaja sekarang." Demikian kesimpulan yang dibuat oleh Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ghazali Abdul Aziz selepas operasi cegah maksiat jabatan itu berjaya menangkap 56 remaja yang berkhalwat di bilik-bilik hotel sekitar bandar ini awal pagi semalam.
"Saya terkejut, dah macam trend pula sekarang ini, apabila ada sahaja sambutan atau acara menarik berkonsepkan hiburan, pasti mereka tidak lepaskan peluang untuk melakukan maksiat.
"Kononnya nak sambut tahun baru dengan kawan-kawan, lepas itu tak sempat hendak balik rumah, kemudian ambil jalan mudah sewa hotel murah, tidur bercampur lelaki dan perempuan.


KES 2

KUALA LUMPUR - Sepasang suami isteri yang baru dua minggu melangsungkan perkahwinan ditahan kerana disyaki menjadi dalang menyewa sebuah bilik di tingkat 11 sebuah hotel di Jalan P. Ramlee di sini untuk menganjurkan pesta seks dan dadah semalam.


(Sumber: Kosmo online 2/1/2009)


Apa ada dengan tahun baru ? Ia cuma tarikh dan angka..tapi sesetengah orang begitu teruja menyambutnya dengan cara yang songsang. Apabila hawa nafsu menguasai diri manusia lebih hina dari binatang.

0 ulasan:

Selamat Tahun Baru 1431H/2010M