Ahad, 28 Disember 2008

KEKEJAMAN ISRAEL




290 penduduk Palestin maut serangan Israel


GAZA - Tentera Israel memusnahkan kompleks keselamatan utama Hamas di Gaza dalam satu serangan udara semalam selepas menyerangnya buat kali pertama kelmarin.

Dalam kedua-dua serangan itu, sebanyak 290 penduduk Palestin maut di mana rejim Zionis menyatakan ia bertindak setelah berlakunya serangan roket hampir setiap hari dari Gaza.
Jumlah kematian itu dianggap sebagai antara yang terburuk dalam pencerobohan Israel ke atas Palestin sejak 60 tahun lalu.

Menurut Perkhidmatan Kecemasan Palestin, pejuang-pejuang Palestin turut melancarkan 80 serangan roket ke wilayah Israel.

Salah satu roket itu mengenai lokasi dekat Ashdod, sebuah pelabuhan yang terletak 30 kilometer dari Gaza tetapi tidak menyebabkan kematian.
Sejumlah kereta kebal ditempatkan di pinggir Genting Gaza dijangka bakal memasuki kawasan penduduk Palestin yang didiami oleh 1.5 juta orang.
Menurut seorang pegawai kerajaan, Kabinet Perdana Menteri Israel, Ehud Olmert meluluskan arahan untuk memanggil 6,500 anggota simpanan.
"Israel akan meneruskan (kempen serangan) sehingga kami mendapati tahap keselamatan baru di bahagian selatan apabila penduduk tidak lagi tinggal dalam keganasan dan ketakutan akibat serangan roket," kata seorang jurucakap Olmert, Mark Regev.

Sementara itu, jurucakap Hamas, Fawzi Barhoum mendesak kumpulan-kumpulan pejuang Palestin untuk menggunakan semua cara termasuk operasi mati syahid iaitu penggunaan kaedah pengebom berani mati di Israel bagi tujuan melindungi penduduk Palestin. -Agensi

Dipetik dari Kosmo online.

1 ulasan:

alhafezdistributor berkata...

SALAM..ADD lah saya..saya dah add di blog saya..cari di NEW MEMBER.. thank you
http://blog-pendidikanhiburan.blogspot.com/
israil nie memang kejam..

Selamat Tahun Baru 1431H/2010M